До Міжнародного дня захисту дітей у музеї історії освіти Київщини підготовлено пізнавально-екскурсійну та виставкову програму

Для студентів першого курсу «Початкова освіта» КВНЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж» проведено пізнавальну екскурсію на тему «Степан Васильович Васильченко, письменник, журналіст, педагог» та ознайомлено з тематичною виставкою «Чарівний світ дитячої книги».

Головна мета заходу:

  • ознайомити студентів з маловідомими фактами з життя та творчості С.В. Васильченка (Панасенка) , його викладацькою та літературною діяльністю;
  • розглянути популярні твори письменника для дітей і молоді;
  • переглянути виставку кращих творів митців української дитячої літератури другої половини ХХ – початку ХХI століть;
  • виховувати любов і повагу до дитячої книги.

Захід розпочався тематичною екскурсією «Степан Васильович Васильченко – письменник, журналіст, педагог», під час якої

О.Д. Пількевич розповіла про життєвий і творчий шлях С.В. Васильченка, про його літературну та педагогічну діяльність на Київщині (вчителювання в м. Богуславі, с. Потоках, с. Карапишах, м. Києві, школа № 61). Студенти дізналися про педагогічний доробок письменника, ознайомилися з дитячими творами, які були представлені на виставці. Учасники заходу переглянули фільм «Степан Васильченко» (2011 р.) підготовлений на замовлення Держтелемовлення.

За результатами проведеного заходу було організовано вікторину «Чому С. Васильченко надавав перевагу педагогічній роботі, а потім уже літературній?»

З великим зацікавленням студенти оглянули виставку «Чарівний світ дитячої книги», на якій було представлено кращі твори митців української дитячої літератури середини ХХ – початку ХХI століть та російських класиків, що зберігаються у фондах музею.

Виставка української дитячої літератури упорядкована за періодизацією Наталії Дзюбишиної-Мельник. Вона повністю відтворює літературний процес, на тлі якого розвивалася дитяча література, комплексно поєднує історико-політичні, суспільні та літературні події на теренах України.

I період охоплює середину ХIХ – кінець ХIХ століття. До цього періоду належать такі письменники: Іван Франко, Сидір Воробкевич, Юрій Федькович, Марко Вовчок, Яків Щоголів, Леонід Глібов, Олена Пчілка, Леся Українка, Михайло Коцюбинський, Борис Грінченко.

II період припадає на початок ХХ століття. У цей період писали: Олександр Олесь, Степан Васильченко, Марійка Підгірянка, Олена Пчілка, Володимир Винниченко та інші.

III період охоплює дитячу літературу 30-х – 50-х років ХХ століття. Основні репрезентанти української дитячої літератури: Наталія Забіла, Оксана Іваненко, Олександр Копиленко, Микола Трублаїні, Грицько Бойко, Андрій Малишко, Платон Воронько, Петро Панч, Михайло Стельмах та інші.

IV період припадає на 60-ті – 90-ті роки ХХ століття. Основні представники: Ліна Костенко, Микола Вінграновський, Василь Симоненко, Євген Гуцало, Дмитро Павличко, Тамара Коломієць, Микола Сингаївський, Василь Чухліб, Дмитро Чередниченко, Андрій Мястківський, Ганна Чубач, Дмитро Білоус, Всеволод Нестайко, Ігор Січовик та інші.

Дитяча література кінця 90-х років – початок ХХI ст. Представники цього періоду: Леся Воронина, Зірка Мензатюк, Сашко Дерманський, Ігор Січовик, Анатолій Черниш, Іван Малкович, Марина Павленко та ін.

Російська дитяча література представлена різними періодами:

О. Пушкін, Н. Нєкрасов, М. Тургенєв, Л. Толстой, А. Чехов, К. Ушинський, В.Біанкі , М. Прішвін, К. Чуковський, С. Маршак, В.Осєєва та інші.

Студенти прийняли активну участь у дискусії на тему «Значення дитячої книги для розвитку мовлення в умовах інформаційної доби» та показали глибокі знання з дитячої літератури. А також зазначили, що такі заходи є необхідними для майбутнього педагога, адже вони сприяють підготовці до педагогічної практики.